Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Trgovačke robne marke: Da li jeftino može biti kvalitetno?

Trgovačke robne marke: Da li jeftino može biti kvalitetno?

adminadmin22. Februara 2013. — 10:53Nema komentara5 minuta čitanja

BANJALUKA, Pad standarda i kupovne moći uticali su da građani sve manje troše novac, naročito kada je riječ o osnovnim životnim namirnicama. Zbog toga u posljednje vrijeme pravu ekspanziju na tržištu RS i BiH doživljavaju privatne robne marke velikih trgovačkih lanaca, koje su značajno jeftinije od brendiranih proizvoda. CAPITAL je istraživao ko na tržištu RS ima najveći broj robnih marki, te da li su ti jeftini trgovački brendovi kvalitetni kao  i ostali prozvodi.trgovina2
Neke od najpopularnijih robnih marki koje imaju visoko učešće u prodaji na tržištu Republike Srpske i sve češće se mogu vidjeti u korpama potrošača su „Premia“, „365“, „Lumpi“, „M-Mercator“, „Balea“, „K plus“ … a riječ je o osnovnim prehrambenim proizvodima i kozmetičkim preparatima.
U RS nema preciznih podataka koliki udio robne marke imaju u ukupnoj prodaji, ali je osjetno povećana potražnja ovih proizvoda prvenstveno zbog recesije koja je zahvatila našu zemlju. Na evropskom tržištu privatne robne marke su popularne već duže vrijeme i imaju visoko učešće u prodaji, oko 30 odsto, a kod nas su postale popularne kada su počele da ih razvijaju veliki trgovci poput „Delhaize Grupe“, „Mercatora“, „Konzuma“, „DM-a“…

 

Mercator ima znatno više brendova od Delhaize
Osluškujući potrebe kupaca počeli su povećavati asortiman pod sopstvenim brendovima, pa tako „Delhaize“ sada ima oko 800 „vlastitih“ proizvoda, a Mercator 1.000.
Artikle „Mercator“ trgovačke mercator blmarke proizvodi više od sto domaćih i stranih proizvođača, a u ponudi su prehrambeni, neprehrambeni proizvodi i hemija. Najprodavanije vrste proizvoda iz asortimana Mercator trgovačke marke su mlijeko, ulje, brašno, jaja, te dječija kozmetika i kućna hemija, što potvrđuje sve manju platežnu moć stanovništva u RS. Zbog toga su za cjenovno najosjetljivije kupce razvili posebnu liniju pod nazivom “Bonus plus”, koja obuhvata osnovne prehrambene proizvode.
„Strateška orjentacija i prioritet pri pronalasku dobavljača za našu trgovačku marku je angažovanje domaćih proizvođača: ‘Mlijekoprodukt’, ‘Vitaminka’, ‘Violeta’, ‘SHP Celex’, ‘Koka Produkt’, ‘Mira Prijedor’, ‘Perutnina Ptuj BH’, ‘Pak Centar’, ‘Belif’, ‘Kolmix’, ‘Weltplast’, ‘Krajina Klas’, ‘Agragold'…“, kažu za CAPITAL u službi za odnose s javnošću „Mercator centra“ Banjaluka, te naglašavaju da kupci njihovih proizvoda dobijaju isti kvalitet i identičan ukus po znatno nižoj cijeni u odnosu na brendirani, a to potvrđuje sve veća potražnja za njihovim robnim markama.

Belgijska čokolada, grčko ulje…
Hiljade kupaca svakoga dana pazari jeftine proizvode trgovačkih marki („Premia“, „365“, „Bio“…) i u „Tempo“ i „Maxi“ marketima, a učešće u prodaji ovih robnih marki je 10-40 odsto u zavisnosti od kategorije.
tempo blNa izradi proizvoda pod vlastitim imenom grupacija „Delhaize“ sarađuje sa 17 domaćih proizvođača mesnih prerađevina, mlijeka i mliječnih proizvoda, jaja… a učešće domaćih proizvođača u prodaji njihove robne marke iznosi 35 odsto.
„Zahvaljujući razmjeni robnih marki između 11 zemalja u kojima ‘Delhaize Grupa’ posluje pružamo priliku potrošačima da probaju i priušte sebi po  pristupačnim cijenama belgijanske čokolade ili pivo, maslinovo ulje iz Grčke, sladolede, kompote i ostale proizvode“, kaže za CAPITAL menadžer za odnose s javnošću „Delhaize BH“ Dijana Milanković Kusturić.
U ovim trgovačkim lancima su saglasni da suština nije samo u tome da se postigne povoljnija cijena, već da građani RS kupujući njihove robne marke dobiju proizvode koji će po kvalitetu biti u rangu sa vodećim nacionalnim brendovima.
Kvalitetno a jeftino?
Iako se zbog povećanja prodaje stiče utisak da raste povjerenje kupaca u trgovačke marke, ipak postoje podjeljena mišljenja treba li ovakvu robu kupovati ili ne. Između ostalog, najčešće pitanje koje se nameće potrošačima je i kako je moguće da proizvod pod nazivom trgovačkog lanca, čak i do 50 odsto nižim cijenama, može biti jednako kvalitetan kao i brendiran ?!
blagajnica-2U Pokretu za zaštitu potrošača RS  kažu da je provjera kvaliteta proizvoda upakovanih u trgovačku marku i poređenje sa kvalitetom brendiranih proizvoda posao inspekcijskih organa.
Prema njihovim saznanjima, do sada nisu zabilježene nepravilnosti u proizvodima trgovačkih marki, te naglašavaju kako bi inspektori trebali redovno da kontrolišu zdravstveno – higijensku ispravnost ove, ali i ostale hrane koja se nalazi na policama u Republici Srpskoj.
“Zalažemo se da na tržištu postoje jeftinije robne marke, ali i da se zadrži određen kvalitet. Do značajnih razlika u cijeni pojedinih proizvoda prvenstveno dolazi zbog toga što trgovci neku robu kupuju u rasutom stanju, po značajno nižoj cijeni, prepakuju je i daju joj svoje nazive. Dužni su da stoje iza kvaliteta i vrše redovne analaize, jer na kraju krajeva za takav proizvod stavljaju u zalog svoje ime i reputaciju“, kaže generalni sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović, te poručuje kako je vrijeme najbolji pokazatelj da li će veliki trgovački lanci i dalje moći da zadrže konkuretne cijene i zadovoljavajući stepen kvaliteta.

Osnovni razlozi niskih cijena trgovačkih marki
Zbog boljeg razumijevanja tržišta robnih marki važno je napomenuti nekoliko osnovnih razloga zbog kojih su robne marke jeftinije od brendiranih proizvoda. Jednim dijelom to je zbog toga što poznati proizvođači troše velike iznose na reklamiranje svojih proizvoda, ambalažu, transport, pozicioniranje proizvoda u trgovinama… dok trgovački lanci ove preduslove imaju već unaprijed obezbjeđene, a pozitivnu reklamu dobijaju samim kvalitetom proizvoda. Ovakav vid saradnje je veoma značajan i za domaće proizvođače, koji proizvode i pakuju robu za trgovačke lance, jer unaprijed znaju da će sva proizvedena roba biti plasirana na tržište. Proizvodi se po narudžbi, pa se zbog toga smanjuje nagomilavanje robe i nemogućnost plasiranja kupcima. Trgovcima mogućnost da prodaju robu po nižim cijenama povećava promet, a s druge strane proizvođačima se otvaraju nove poslovne mogućnosti da uposle svoje pogone.

novinar CAPITAL-a: Jelena Despotović

delhaize grup mercator banja luka robne marke tempo top trgovina vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakWall Street: Cijene akcija pale drugi dan zaredom
Sljedeći članak Moskva otpisala Kubi dio starog duga

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.