BEOGRAD – Prošle godine su u Srbiju su uvezena 158.462 polovna automobila, od kojih su čak 97.393 starija od 13 godina, za šta je potrošeno najmanje pola milijarde evra.
Za uvoz vozila koja su “protjerana” sa drumova Evrope, građani Srbije su dali sasvim sigurno 500 miliona evra, i to računajući da je prosječna cijena uvezenih polovnjaka oko 3.000 evra, iako ima analitičara ovog tržišta koji smatraju da je brojka još i veća jer je uvezeno ukupno i 23.814 vozila skupocijenih brendova “audi”, BMV i “mercedes”.
„Podaci o uvozu polovnih automobila u 2017. godini su poražavajući sa stanovišta ekologije i bezbjednosti“, kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić.
Ta vozila su prije svega veoma nebezbjedna, a pritom “evro 3 motori”, koji čine ogromnu većinu u strukturi uvoza, protjerani su još 2005. iz Evropske unije.
On za Novosti kaže i da je po važećim zakonima Srbije moguća prodaja (uvoz) novih automobila samo sa “evro 6” standardom motora, dok je za uvoz polovnjaka i dalje na snazi odredba po kojoj je moguće da se uvoze automobili sa eko-normom “evro 3”.
Upravo ta kategorija vozila, starih između 13 i 18 godina, čini gro uvoza polovnih vozila u 2017. jer je na tržište Srbije stiglo skoro sto hiljada takvih automobila.
Građani Srbije, koji svakako kupuju polovna vozila zbog ispražnjenih džepova, niskog standarda, i dalje najviše vole automobile koji dolaze iz Njemačke. Omiljeni su i dalje Folksvagen sa 24.895 uvezenih vozila i Opel sa 19.919.
Treće mjesto drži francuski Pežo sa 16.833 uvezena polovnjaka. Za Reno se odlučilo 15.434, za Fijat 12.400, a Sitroen 10.760 kupaca.
Među deset najzastupljenijih brendova u prošloj godini kada se radi o uvozu polovnjaka su i Ford sa 9.507, Audi sa 8.778, Mercedes sa 8.019, BMV sa 7.017 uvezenih vozila. Novosti