NIŠ, Niški aerodrom bilježi najveći rast broja putnika u regionu, samo u januaru bilo ih je više od 20.000. U istom periodu prevezeno i 360 tona robe. Takse na minimumu.
Ono što je prije dvije godine bio san sada je za nišku vazdušnu luku realnost, jer nastavljaju da obaraju rekorde. Da će najavljena brojka od 300.000 putnika u ovoj godini biti dostignuta govore januarski podaci po kojima su imali 20.692 putnika i 360 tona robe u kargo-saobraćaju.
Nišlije ne kriju recept za ovaj uspjeh, jednostavno, smanjili su aerodromske takse na tri evra po odlazećem putniku, što je za niskobudžetne kompanije “ponuda koja se ne odbija”. Ide im naruku i rivalstvo između mađarskog “Vizera” i irskog “Rajanera” koji su za samo godinu dana pokrenuli 11 redovnih linija.
Nekada zarastao u korov, a sada na aerodromskom parkingu nema slobodnog mjesta. Registarske tablice na automobilima jasno govore da putnika ima iz čitave Srbije.
Tako je Vladica Marinković (40) doputovao iz Vranja da bi odleteo do Ajdhovena. Nekoliko puta je već leteo sa niškog aerodroma i zadovoljan je uslugom i cijenom karte. Slično mišljenje imaju i Slobodan Antić (28), profesor srpskog jezika iz Kruševca koji je čekao na let za Bergamo, i Vladimir Gočanin (33) iz Vrnjačke Banje. Beograđanka Milica Damjanović (24) i njen momak Joris Zangvord (26) redovno za Holandiju putuju iz Niša.
– Imamo dobar transfer od kuće do aerodroma, tako da nam se isplati, kažu oni.
Od 1991. do juna 2015. godine letovi sa ovog aerodroma bili su sve ređi da bi u jednom trenutku potpuno zamro avio-saobraćaj. Nepune dvije godine aerodrom je bio sablasno pust sve dok “Vizer” nije riješio da počne sa letovima za Bazel i Malme. Sada se iz Niša leti ka Italiji, Njemačkoj, Austriji, Slovačkoj… Stigli su i švajcarski nacionalni prevoznici, tako da sa ovog aerodroma u prosjeku svakog dana ima po pet letova.
– Zanimljivo je što je aerodrom imao 90 zaposlenih kada nije prevezen nijedan putnik i sada sa povećanim brojem letova. Nema zapošljavanja pa kako nam bude. Avio-prevoznici nemaju zamerke na brzinu i kvalitet našeg rada i to nam je najvažnije – kaže Vladica Đurđanović, direktor ovog aerodroma, koji je na čelo niške vazdušne luke došao nakon višegodišnjeg iskustva u željeznici.
– Cilj nam je bio da dokažemo da Niš ima tržište za avio-saobraćaj. Činjenica je da su naši putnici sada sa Kosova, i to više od 14 odsto, a zatim iz Makedonije oko pet odsto, iako imaju iste prevoznike u Skoplju. Ponosni smo i što je trećina naših putnika ranije putovala automobilom, a 12 odsto autobusom, dok se polovina njih preusmerila sa okolnih aerodroma – nabraja Đurđanović, koji ipak priželjkuje više posla u kargo-prevozu.
– Putnički saobraćaj daje imidž aerodromu, ali je glavna zarada u prevozu robe. Odličan potez je saradnja sa turskim prevoznikom “Turkiš kargo” koji ima redovnu liniju sa našeg aerodroma – dodaje Đurđanović.
Niški aerodrom je prodao franšizu za prevoz putnika do aerodroma iz desetak okolnih gradova. Karta do Jagodine je, recimo, sedam evra, a do Beograda deset evra.
– Prvi smo aerodrom koji je uveo i ovu uslugu. Očekujemo da da se poveća konekcija sa svim većim gradovima u okruženju – navodi Đurđanović.
Nišlije su veoma ponosne na ovaj aerodrom, jer to učvršćuje njihovu poziciju lidera regiona. Očekuju da će im se povećati broj turista pogotovo za vreme “Nišvila”, poznatog džez festivala.
Niški taksisti nisu zadovoljni jer smatraju da su “diskriminisani” u odnosu na taksiste koji dovoze putnike iz drugih gradova i “franšizera”.
– Udaljeni smo 50 metara od ulaza na terminal što otežava naš rad i putnicima putovanje – tvrdi Boban Đorić, taksista i sindikalac, dok direktor Đurđanović odgovara da su ovu oblast uredili kao i svi ostali aerodromi. Večernje novosti