NJUJORK, Za ostavljanje dobrog utiska imate samo jednu šansu, i samo nekoliko minuta da to napravite na razgovoru za posao. Prema jednom istraživanju provedenom među 1.000 najvećih američkih kompanija, ispitivači oblikuju pozitivno ili negativno mišljenje o kandidatu u samo 10 minuta. Vaše ponašanje može biti ‘pod povećalom’ od trenutka kada stignete na intervju. Pa kako ostvariti dobar utisak u samo 10 minuta?
• Čvrst stisak suhe ruke, kontakt očima i osmjeh vas čine simpatičnima. Simpatični ljudi najčešće dobivaju posao.
• Budite spremni na čavrljanje, koje pomaže da se ‘probije led’ i opušta obe strane te takođe pokazuje vašu sposobnost da razgovarate sa potencijalnim klijentima, kolegama i nadređenima.
• Pripremite se tako što ćete saznati sve što možete o kompaniji i osobi koja vas intervjuira.
• Ne sjedajte na čelo stola i ne sjedajte dok vas se na to ne pozove. Tako ćete pokazati kako se ponašate u profesionalnim situacijama.
• ‘Otvorite’ s direktnim pitanjima koja bez sumnje dokazuju da ste obavili svoju zadaću i istražili kompaniju, poziciju, odjel, industriju i konkurenciju.
• Vježbajte odgovore na pitanja koja se uobičajeno postavljaju na intervjuu, da ostavite utisak dobro pripremljenog kandidata.
• Ako vas se zamoli da pričate o sebi, uvijek odgovarajte iz profesionalnog ugla. Pričanje o porodici i o tome kako provodite vikende je definitivno pogrešan pristup. Želite se fokusirati isključivo na vaš posao u kojem ste efikasni i produktivni.
• Iskoristite pitanja koja vi postavljate da bi se zainteresovali za vas. Neka zbog kvalitete onoga što govorite ispitivač želi još više od vas, nasuprot tome da ga zatrpate informacijama.
• Oponašajte govor tijela ispitivača. Ako se on naginje naprijed, vi biste trebali činiti isto. To stvara odnos na podsvjesnom nivou i daje osjećaj dublje povezanosti.
• Vaša strategija za intervju mora uključivati dokaz da ste uspješno dovršili zadatke koji su važni za posao. Dobra strategija je predstaviti tačno određen primjer da ste uspjeli u onome što radite. Potkrijepite to brojkama, postocima i prihodima, kada god je to moguće.