BEOGRAD, Kompanija Erikson predstavila je peto izdanje svog godišnjeg izvještaja o trendovima – 10 ključnih trendova u 2016.
Ovogodišnji izvještaj pokazuje da korisnici vjeruju da će korišćenje vještačke inteligencije uskoro omogućiti interakciju sa objektima.
“Ovaj godišnji izveštaj je uvek interesantan zato što ukazuje na buduće trendove i promene potreba korisnika. Veoma interesantan trend, iz ovogodišnjeg istraživanja, su novi načini interakcija sa predmetima koje korisnici traže kroz primenu veštačke inteligencije i virtuelne stvarnosti”, objašnjava Milena Matić, menadžer za strategiju, marketing i komunikacije u kompaniji Ericsson.
Ericsson Consumer Lab istraživanje je sproveo u 24 zemlje, u 10 najvećih svjetskih gradova.
10 trendova u 2016. su:
1. Uticaj umrežavanja na stil života. Četiri od pet ljudi uočava benefite, koji proizilaze od rasta korišćenja online servisa, od strane sve većeg broja korisnika. Na globalnom nivou, jedan od tri korisnika već učestvuje u raznim oblicima „zajedničke“ (shared) ekonomije.
2. Tinejdžeri – „Striming generacija“. Tinejdžeri dnevno gledaju više video sadržaja na YouTubu nego ostale starosne grupe. Četrdeset šest procenata osoba od 16 do 19 godina provede dnevno sat ili više vremena na YouTube mreži.
3. Vještačka inteligencija mjenja način interakcije. Vještačka inteligencija omogući će interakciju sa objektima bez upotrebe ekrana pametnog telefona.
4. Virtuelno postaje realno. Potrošači žele virtuelnu tehnologiju za svakodnevne aktivnosti, kao što su gledanje sporta ili korišćenje video poziva. Čak 44 odsto želi da, korišćenjem 3D štampača, odštampa sopstvenu hranu.
5. Nov koncept pametnih kuća. 55 odsto vlasnika pametnih telefona veruje da bi materijal, koji se koriste za izgradnju kuća, u narednih pet godina mogao da sadrži senzore za praćenje pojava kao što su curenje cijevi, problemi sa elektro-instalacijama ili pojava buđi. Kao rezultat ovoga, može da se javi potreba da se koncept pametnih kuća ispočetka osmisli na potpuno novim osnovama.
6. Pametni putnici. Putnici žele da pametno iskoriste svoje vrijeme i ne žele da se osjećaju kao pasivni objekti u tranzitu. 86 odsto ispitanika bi koristilo personalizovane usluge javnog prevoza, pod uslovom da su dostupne.
7. Društvene mreže u vanrednim situacijama. Društvene mreže bi mogle da postanu primarni način za kontaktiranje hitnih službi. Šest od deset korisnika je zainteresovano za aplikacije koje bi im ponudile informacije u urgentnim ili vanrednim situacijama.
8. Senzori na tjelu. Unutrašnji senzori koji prate zdravstveno stanje u našim tjelima mogu postati novi “waerables“, odnosno gadžeti koje nosimo na sebi. Osam od deset ispitanika želi da koristi tehnologije za poboljšanje percepcije i kognitivnih sposobnosti kao što su vid, memorija i sluh.
9. Hakerski napadi i dalje prisutni. Većina korisnika pametnih telefona vjeruje da će hakovanje i virusi i dalje predstavljati problem. Kao pozitivna nuspojava, jedan od pet korisnika istakao je da ima veće povjerenje u organizaciju/kompaniju koja je bila meta hakera i zatim rešila ovaj problem.
10. Online uzbunjivači. Korisnici razmjenjuju više informacija nego ikad, i vjeruju da to povećava njihov uticaj na društvo. Više od trećine ispitanika vjeruje da javno publikovanje korumpiranosti neke kompanije proizvodi veći efekat nego odlazak u policiju. BiF