Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Glavni revizor i njegova zamjenica žele da zamijene funkcije

    20. Maja 2025. — 16:01

    Radnicima „Šuma Srpske“ veće plate

    20. Maja 2025. — 14:58

    Vlada vraća pozajmicu koju je Kusturica dao „Andrićgradu“

    20. Maja 2025. — 13:52

    Dodik nezakonito produžava mandat Radukiću

    20. Maja 2025. — 10:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36

    Njemačka povećava donacije Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji

    19. Maja 2025. — 15:48

    Kovaču ponovo odgođeno plaćanje poreza

    19. Maja 2025. — 12:35

    ERS i RiTE „Ugljevik“ se zadužuju 45 miliona, Vlada garantuje

    19. Maja 2025. — 12:06

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Kvadrat stana na primorju 2.328 evra

    20. Maja 2025. — 15:35

    Trešnje i jagode po rekordnim cijenama

    19. Maja 2025. — 08:00

    U Federaciji BiH će trgovine raditi 16 nedjelja godišnje?

    18. Maja 2025. — 09:56

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    Sve češće i u Srpskoj: Jedan robot mijenja 20 radnika

    21. Maja 2025. — 07:35

    Manja vrijednost prodaje, rast otkupa

    20. Maja 2025. — 12:15

    EK smanjila projekcije rasta BiH, vlasti uvećale fiskalni deficit

    20. Maja 2025. — 11:26

    Industrija tekstila, kože i obuće pred kolapsom

    20. Maja 2025. — 10:30
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Porasle cijene nafte, zlata i pšenice

    21. Maja 2025. — 11:15

    Apple razmatra povećanje cijena iPhone telefona

    21. Maja 2025. — 10:03

    Godišnji profit Ryanaira pao na 1,61 milijardu evra

    19. Maja 2025. — 13:30

    Reno i Stelantis traže povoljnije uslove za male automobile u EU

    19. Maja 2025. — 12:23
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nemoguće ispuniti Zakon o saobraćaju BiH

Nemoguće ispuniti Zakon o saobraćaju BiH

adminadmin28. Aprila 2008. — 06:009 komentara3 minute čitanja

SARAJEVO, BANJALUKA – Vlasnici auto-škola u Federaciji BiH kažu da je neizvodivo ispuniti uslove koje su im postavljeni novim Zakonom o bezbjednosti saobraćaja, jer nema dovoljno inženjera saobraćaja za teoretsku nastavu.

“U Sarajevskom kantonu ima 40 auto-škola i svaka mora imati predavača koji je saobraćajni inženjera za drumski saobraćaj sa najmanje tri godine iskustva. Angažujemo ih po ugovoru o povremenim poslovima, ali Zakon o radu takvu mogućnost ostavlja svega dva mjeseca”, objašnjava Sead Halvadžija, predsjednik Udruženja auto-škola u Sarajevskom kantonu.
Situacija nije bolja ni u drugim kantonima tvrdi Sead Karaman, predsjednik Federalnog udruženja auto-škola.
“U Livnu se više ni ne održava teoretska nastava, niti ljudi izlaze na polaganje vozačkog ispita. Taj je proces stao”, kaže Karaman.
Kažu da su bili nadomak rješenja, jer su izmjene i dopune Zakona o bezbjednosti saobraćaja prošle u Predstavničkom domu parlamenta BiH, ali su zaustavljene u Domu naroda. N.Novine
“Sada smo u jednom vakuumu i teško je naći izlaz. Niko o tome nije mislio kada smo plaćali licence po 1.000 KM da bismo ispunili zakonske uslove da radimo ovaj posao. Auto-škole koje nisu imale adekvatne prostorije izgubile su licencu”, kaže Karaman.
Poseban problem je što nema ni novih testova iz kojih kandidati uče teoretski dio nastave, nego se snalaze na Internetu i predavči štampaju posebne skripte za učenje. Oni smatraju da je problem mogao biti izbjegnut da im je ostavljen prelazni rok, ili da su ublaženi kriterijumi u zakonu i pravilnicima.
“Kandidati ne trpe i pružamo sve usluge, ali ne znamo šta će se desiti kada više ne budemo mogli na povremene ugovore angažovati malobrojne inženjere”, kaže Halvadžija.
Teoretska nastava plaća se 100 KM, dok je cijena obuke vožnje 700 KM, a plaća se i polaganje prve pomoći, te izlazak na ispite. Cijena vozačkog ispita je oko 1.000 KM, ali su instruktori primijetili da je prolaznost sada manja nego ranije.
Dalibor Mlađenović, predsjednik Upravnog odbora Udruženja auto-škola RS (UAŠ RS), kaže da i u Republici Srpskoj veliki problem predstavlja manjak saobraćajnih inženjera za drumski saobraćaj.
“Nedavno, prilikom jedne naše istrage, pronašli smo čovjeka iz Prijedora koji je ‘predavao’ u Trebinju. Od Prijedora do Trebinja samo u jednom pravcu imate 400 kilometara. Ne zvuči li vam suludo da neko iz Prijedora svaki dan putuje u Trebinje kako bi polaznicima neke auto-škole predavao teoretski dio obuke”, kaže Mlađenović.
Dodaje da je veliki problem i nepostojanje jedinstvenih testova, za koje je bilo najavljeno da će biti u prodaji prvog dana stupanja na snagu novog Pravilnika o bezbjednosti saobraćaja u BiH.
“Mi znamo da na državnom nivou to ide ‘kilavo’ i iz tog razloga zahtijevali smo od Ministarstva prosvjete i kulture RS da napravi naše testove, bazu od 1.200 pitanja, koju će javno objaviti na svojoj internet stranici”, dodaje Mlađenović.
Smatra da je neophodno formirati agenciju u kojoj bi bili stalno zaposleni ovlašteni ispitivači i kontrolori.
“UAS RS će i dalje pomagati Ministarstvu prosvjete po pitanju ove problematike, ali očekujemo i pomoć u rješavanju naših problema. Sistem ne smije stati, niti se urušiti”, poručuje Mlađenović.
Mlađenović: Vlasnici auto-škola izloženi ucjenama
Dalibor Mlađenović, predsjednik Upravnog odbora Udruženja auto-škola RS, upozorava da su vlasnici auto-škola često izloženi ucjenama od strane predavača upravo iz razloga što ih je malo licenciranih, te napominje da su se članovi udruženja složili i odlučili da zahtijevaju da se ubuduće umjesto njihovog angažovanja po ugovoru o povremenim poslovima traži da budu stalno zaposleni.
“Prema mojim saznanjima, veliki broj auto-škola htio bi zaposliti licenciranog predavača, ali njih nema. Možete slobodno da provjerite na birou rada. Ukoliko pronađete barem jednog, odmah ga povedite i ja ću mu prvi u svojoj auto-školi dati stalno zaposlenje”, ističe Mlađenović. NN

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakBanjskom turizmu potrebna terapija
Sljedeći članak Neizvjesno kada će dug biti naplaćen

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Porasle cijene nafte, zlata i pšenice

NOVOSTI 03 minute čitanja

„Vitinka“ i „Vitaminka“ trijumfovale na 92. Međunarodnom novosadskom sajmu poljoprivrede

9 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Goran 21. Augusta 2008. 20:04

    Postovani.
    Ja sam po struci saobracajni inzenjer-smer drumski. javljam se iz Srbije tacnije Sremska Mitrovica. Ja nemam licencu za predavaca ali bih zeleo da se vidim sa vama pa da se dealje dogovaramo.

    Odgovori
  2. Goran 21. Augusta 2008. 20:07

    CURRICULUM VITAE

    Pozicija za koju se prilaže:

    1.Prezime: Jovanović
    2.Ime: Goran
    3.Datum i mesto rođenja: 21.07.1972.godina, Sremska Mitrovica
    4.Nacionalnost: Srbin
    5.Građanski status: Nezaposlen, Neoženjen
    6.Adresa(pošta/fax/e-mail): Salaš Noćajski 22204, Ul. Stanka Savića 2/
    mob.tel. 061-1555-158, 064-9095-349/ goran_jovanovic_2000@yahoo.com ili
    sm.smmcollege@neobee.net
    7.Profil: Komunikativan, sposoban za rad u timskom radu kao i individualan, radoznao za nove vrednosti i ideje, sklon neprekidnom usavršavanju.
    8.Edukacija/Obrazovanje:

    UstanovaSaobraćajni fakultet-drumski(Fakultet tehničkih nauka)Novi Sad
    Diplomski rad urađen na temu: “Mogućnost povećanja mobilnosti putovanja putnika u međumesnom prevozu“
    Stečeno zvanje:Diplomirani saobraćajni inženjer
    Datum1993-1998.godina
    StepenVII1(Visoka stručna sprema)

    UstanovaMagistarske studije – strateški menadžment (Fakultet tehničkih nauka)
    DatumStudije pri završetku
    Stepen-

    9.Poznavanje stranih jezika

    JezikNivoPasivan/AktivanGovorniPisani
    RuskiOsnovniPasivanDelimičnoDa
    Engleski-UsavršavanjeDelimičnoDelimično

    10.Ostale veštine/sposobnosti:

    RačunariWindows,Word,Excel,Power Point,Internet
    Vozačka dozvola“B“ kategorija
    11.Članstvo profesionalno: –
    12.Pozicija rada/Naziv radnog mesta: –
    13.Radno iskustvo: 3 godine
    14.Kvalifikacija: Kreiranje i registracija redova vožnje u međumesnom i prigradskom prevozu, organizacija i eksploatacija drumskog transporta, unutrašnji transport,poslovi špedicija, poslovi planiranja i drugi poslovi u oblasti saobraćaja.

    15.Profesionalno iskustvo:

    DatumOd 01.01.2007.-
    Lokacija/MestoPetlovača/Bogatić
    Kompanija/FirmaDuga d.o.o. Petlovača
    PozicijaRukovodilac Autobuske stanice Mačvanska Mitrovica
    PosaoKreiranje i registracija redova vožnje u međumesnom i prigradskom prevozu i drugi poslovi u oblasti saobraćaja.

    DatumOd 22.02.2006.godine
    Lokacija/MestoNovi Sad
    Kompanija/FirmaATP Vojvodina a.d.
    PozicijaRukovodilac u drumskom saobraćaju
    PosaoNapravljen poslovni bontonrada vozača po linijama,testiranje vozača za prijem u radni odnos.
    Kontrola taho uložaka,kontrola rada vozača, vreme vožnje, brzina kretanja, potrošnja goriva po vozilu.

    Datum13.05.2003.-04.11.2003.godine
    Lokacija/MestoŠabac
    Kompanija/FirmaSlavijanski Humanitarni Univerzitet-Magen Moskva
    PozicijaStručni saradnik
    PosaoStručni saradnik za predmet: “Mundologija“,posao organizacija upisa sata,poslovi marketinga.

    Datum2001-2002.godine
    Lokacija/MestoVrbas
    Kompanija/FirmaBačkatrans a.d.
    PozicijaZamenik rukovodioca drumskog transporta
    PosaoPosao organizacije rada vozila,kontrola rada vozača,kontrola potrošnje goriva,pravljenje biznis plana,izrada strategije u drumskom transportu,otvaranje poslovnice za carinsku špediciju,posao komercijale,posao transportne špedicije i slični poslovi u oblasti saobraćaja.

    Datum2000-2001.godine
    Lokacija/MestoSremska Mitrovica
    Kompanija/FirmaJP “Matroz“
    PozicijaRukovodilac za drumski transport
    PosaoPosao na koordinaciji rada drumskog transporta sa železničkim,posao koordinacije održavanja vozila i industrijskog transporta,posao koordinacije železničkog i pogona održavanja.

    Datum1999-2000.godine
    Lokacija/MestoSremska Mitrovica
    Kompanija/FirmaDP “Sremekspres“
    PozicijaPripravnik
    PosaoPraćenje rada registrovanih linija u međumesnom prigradskom i gradskom prevozu putnika,izrada rada plana nabavke vozila(autobusa) na osnovu amortizacije.
    16.Publikacije: –

    Odgovori
  3. jakub 3. Decembra 2008. 23:45

    neznam zasto vlada namece takve i tolke gluposti o polaganju vozackog ispita kada smo jedina zemlja iz bivse ex jugoslavije koja nemozemo prevodit svoje vozacke na medzunarodne smo zato sto to oni nece potpisat jer im nije u interesu.Cuvajte pare jer trebat ce vam za kratko vrijeme da ponovo polazete vozacki ispit

    Odgovori
  4. Milenko 29. Maja 2009. 09:24

    Ukoliko je nekome potreban diplomirani inzenjer saobracaja – Master za sve honorarne poslove, ili neke projekte… Pa cak i za stalno zaposlenje ukoliko je dobra ponuda.
    Kontakt tel. je: +38765697319
    mail> : maksimovic.milenko@gmail.com

    Srdacan pozdrav.

    Odgovori
  5. Radnik 29. Maja 2009. 09:39

    E, moj Jakube! Svi znaju, sto su dosli na vlast da je ovo nemoguće što su nametnuli? Ali Šta je njih briga! A, Mladjenoviću, šta će ta ”Agencija”pa za sve imaju neke ”agencije”? Gledam neki dan neku pekaru na jednom mjestu izlepljena plakatama da joj ”neka agencija za bezbjednost hrane” vrši kontrolu,medalje Banjalučkoj sajma, a ono tamo hrana-bureci ni pas sa maslom ih nebi jeo. Neka delguza vas služi u toj ISO standardizovanoj pekari, tako je bilo i sa fiskalnim kasama, samo platite i gotova stvar. Tako je nametnuto i ovim auto školama, tako je i u osigiranju, morate imati licencu i debelo platiti i tako dalje. Kriminal i TEŠKO BOGU SA NAMA KAKVI SMO. Ovi ce tjerti i raditi dok mogu, i u pravu su kada mogu.

    Odgovori
  6. Славко Април 2010.год. 8. Aprila 2010. 12:02

    Јесмо ли ми то нормалинији од Србије и Хрватске гдје теоретску наставу могу држати и лица са вишом школском спремом саобраћајног, правног или педагошког смјера, уз одређено искуство. Tо су ликови само себи штимали посо, а данас само потписују увјерења о теоретској настави. Нисам за то ни да сами инструктори држе теоретску наставу,јер ништа боље стање неби било, радили би као и садашњи предавачи јер највећи број би само формално исписивао увјерења јер неби плаћали предаваче а немогу од практичне обуке стићи да исту држе. треба урадити као и Хрватска или Србија. Највише испашатју будући возачи. Међутим мишљења сам да сад удружење треба заузети став и да се то у првој измјени и допуни закона измјени.

    Odgovori
  7. milan 21. Decembra 2010. 19:49

    M

    Odgovori
  8. milan 21. Decembra 2010. 20:01

    Lopovska drzava, nisu smjeli oduzeti pravo licima koja su po starom zakonu obavljala predavanje teoreske nastave neka i po 20 godina , ili su im morali omoguciti adekvatno doskolavanje, a ne ovako oduzeti takvim ljudima pravo na rad, i ubaciti na njihovo mjesto inzenjere saobracaja, pa bitnija je prakticna obuka kandidata, koju vrsi instruktor, zasto onda nebi mogao vrsiti i teoreski dio predavanja instruktor voznje kao i po starom zakonu, ovaj novi zakon je uradjen samo za odredjene interesne grupe kako bi se njima omogucio rad i zaposlenje, i kako bi samo velike auto skole opstale sa radom , sto neznaci da su najbolje i najstrucnije, novi zakon se trebao primjenjivati za lica koja tek sticu odredjenu struku i odredjene skole, a ne na ljude koji su godinama u tom poslu, na ovakav nacin im se oduzima prao na rad, i njihovo svo iskustvo i znanje pada u vodu, a u drugim zemljama je iskustvo vaznije od skole, lopovska drzava.

    Odgovori
  9. Zeljko 24. Jula 2012. 12:32

    Poštovani, magistar sam drumskog saobraćaja, dvanaest godina imam autoškolu u Brčko distriktu BiH, prosto je nemoguća misija da dođem do licence predavača teoretske nastave u autoškoli. Šta reći na sve ovo, užas!!!??? Ako mi ima neko predlog neka mi se javi: autosaobracaj@hotmail.com

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Glavni revizor i njegova zamjenica žele da zamijene funkcije

20. Maja 2025. — 16:0103 minute čitanja

Mandat im je istekao u aprilu ove godine

Radnicima „Šuma Srpske“ veće plate

20. Maja 2025. — 14:58

Vlada vraća pozajmicu koju je Kusturica dao „Andrićgradu“

20. Maja 2025. — 13:52

Dodik nezakonito produžava mandat Radukiću

20. Maja 2025. — 10:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti