BANJALUKA – Kinezi s kojima je pred izbore u Vladi RS parafiran ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor osnovali su firmu u Republici Srpskoj koja će finasirati gradnju, a čiji kapital iznosi jednu marku, saznaje portal CAPITAL.
Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor 4. oktobra u Banjaluci su parafirali ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić i generalni menadžer “Shandong Inernational” Jang Sju.
Tada je najavljeno da će konačno potpisivanje ugovora biti nakon što kineska kompanija uplati koncesionu naknadu. To se do danas nije desilo.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su rekli da je ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor parafiran 4. oktobra, čime je kineski partner stekao uslove da pokrene proceduru za odobravanje plaćanja koncesione naknade u matičnoj zemlji.
„Privredno društvo „Shandong Inernational“ ima rok od 60 dana od dana parafiranja ugovora da uplati koncesionu naknadu u iznosu od 1,5 odsto od vrijednosti investicije, što iznosi 4.466.600 evra. Očekujemo da kineski partner u predviđenom roku uplati navedeni iznos koncesione naknade, te da ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor bude potpisan po uplati ovih sredstava“, rekli su za CAPITAL u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Kinezi još nisu uplatili koncesionu naknadu od oko 8,7 miliona KM, ali jesu jednu marku za osnivanje firme „SDHS-CSI BH“ u Banjaluci koja će, kako je rečeno ranije u Vladi “projektovati, izgraditi, upravljati, održavati i finansirati izgradnju autoputa Banjaluka- Prijedor”.
Upis osnivanja te firme izvršen je u Okružnom privrednom sudu u Banjaluci „sa pravom obavljanja spoljnotrgovinskog poslovanja“.
Osnivači firme su „China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group“ iz Kine, a ugovoreni u uplaćeni kapital poslovnog subjekta je jedna KM. Kao zastupnik – direktor, bez ograničenja ovlašćenja imenovan je Jang Sju.
Republika Srpska će kineskoj firmi, koja će graditi autoput Banjaluka – Prijedor, u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra, a taj iznos biće obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS. Ukoliko to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisao je CAPITAL u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.
Autoput će biti dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezi će na kraju od Republike Srpske naplatiti 975 miliona evra.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Samo glasajte za Dodika.
“… Republika Srpska će kineskoj firmi, koja će graditi autoput Banjaluka – Prijedor, u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra, a taj iznos biće obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS ……… Autoput će biti dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezi će na kraju od Republike Srpske naplatiti 975 miliona evra.”
Tokom 2017, prema zvaničnim podacima Odjeljenja za naplatu putarine u Javnom preduzeću “Autoputevi RS”, kroz naplatne stanice prošlo je 2.441.036 vozila.
Laička računica: ako je putarina recimo 4 KM, potrebno je da ovim autoputem prođe GODIŠNJE preko15.000.000 vozila, kako bi se naplatilo 32,5 miliona evra, odnosno preko 1.200.000 vozila mjesečno. U Republici Srpskoj ima registrovano oko 400.000 vozila. To znači da svako vozilo mora bar 3 puta mjesečno da prođe autoputem od B. Luke do Prijedora.
Svašta…. ako nam i treba autoput, dignemo kredit sa kamatom, platiimo do 100 miliona evra kamate i imamo svoj autoput.
@laik
a co´eka, pa mafijasi vladaju sta si ocekivao, da nece mozda raspisati medjunarodni tender za izbor kompanije koja ce uraditi nezavisnu studiju o isplativosti izgradnje AP prema prijedoru? ne budi smijesan..
p.s. da ne zaboravim, kinezi su paravan, njima ide koji milion kao zahvalnica, kajmak ide vladajucoj porodici koja odredjuje kad ce ko dobiti platu, gradjevinsku marzu ce vjerovatno uzeti integral kad izgradi petlju kod Rudanke..
tako je to, al zato oni koji su glasali za mafiju gotovo svaki mjesec mozda stave i 1000 KM u padze..eee druze, sta je to svakodnevni mobing od onih sa diplomom iz viteza, cazina i fojnice kad svima mogu pricati ja imam posao i platu od 1000 maraka..(ok znam, neko 600 al neko zato i 5000, zavisi kako je kome gra´ pao)
Pa jel Kinezi treba da nam džabe izgrade autoput?